Thursday, December 8, 2011

a point in life xD

yeah handsome kan abang ni . *okay aku straight . aku TAK GAY* 





assalamuaalaikum dan salam sejahtera kepada semua mereka-mereka yang sedang melayari bahtera ... oops ,melayari blog aku . apa khabar ? hopefully anda semua dalam keadaan sihat dan sejahtera , kerana , kalau anda tak sihat , buat apa anda pegi bukak internet . :) hehhe . hari ini , aku nak bercerita sikit tentang satu kos yang aku amek kat CFS IIUM (universiti.islam.antarabangsa) . 'course' apa tu , dam ? hmm , aku amek nursing . kenapa ? ha ! persoalan tu akan terjawab selepas habisnya iklan penaja ni :) hahhaa

haha *okay tade pun iklan . saje je nak berdramatique sikit* nursing.adam. kenapa ? well , first of all , aku amek nursing sbb ilmu dia . aku sangat tertarik macam mana biological beings ni hidup . aku sangat terujaaaaa . walau aku tak minat Biology , tapi sememang nya aku teruja kalau deal dengan Biology . so , untuk make sure aku sentiasa ada Biology dalam hidup , aku amek lah Nursing . yes , first , because of the knowledge . Secondly , dalam hidup ni , kena ada cabaran , baru excited kan ? baru ada something to fight for , something to live for . personally , aku nak brain aku sentiasa function . macam mana ? deal dengan complex problem . katakan aku amek language or arts . what's the worst that can happen ? ada sense of urgency ? no offense , arts students , but seems art ni macam tade sense of urgency . i need that . :) so , nurse it is . and thirdly , sbb aku nak prove bahawa aku boleh . yang itu aku kena betol2 work hard for it . bukan memain . :P seriously , i really do wanna be a nurse . aha , and last but not least , the job itself . the pay , the benefits , the risks , the fun , arghh , i cant wait ! :)

haha , by the by , im a guy . a male nurse-to-be . tak salah pun . persepsi masyarakat je yg menyalahkan . status quo . let's face it , male nurses banyak kena deal dengan ' weh kau gay eh ?' and 'dah tade keje lain ke?' . tapi if you really put your heart into it, all is well :) besides , what's a hospital without nurses ? especially male nurses . incomplete kan ? rumah pelacuran pun mesti ada pelacur lelaki *oooops perbndingan tak patut* , but you guys get the point kan ? :) anyhow , nurse paling essential dalam healthcare patients . tade nurse , hmm , harapan lah doctors semua nak deal dgn patients . >_< setiap bidang kerja ada pros and cons nye , but aku lebih suka focus kat pros . and also , we , male nurses would be doing a favor for our ummah . we need male nurses . the same goes for male teachers . we need stern , male teachers . ergo , all jobs are needed . otherwise it wouldnt be a 'job' . hahhaa . 

okay , aku dah mula merapu ni . basically , aku nak jadi male nurse , inshaallah . korang semua doakan kejayaan aku jugak ye . :) aku tak pernah lupa doa untuk kawan2 aku , saudara2 seagama aku dan semua yg berkaitan dengan diri aku . semoga kita berjumpa lagi :) btw , good luck dalam hidup :) kos apa-apa pun , im proud of you guys , because we are doing favours , GOOD favours for our community :P byebye >.<

 

No comments:

Post a Comment